בניגוד להצהרות הממשלה, ישראל החזירה גופות מחבלים

ישראל פריי No Comments on בניגוד להצהרות הממשלה, ישראל החזירה גופות מחבלים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקבינט המדיני-ביטחוני הודיע בתחילת גל הטרור הנוכחי כי כחלק מעליית המדרגה בהרתעת הטרוריסטים, לא יוחזרו גופותיהם של המחבלים לקבורה לידי משפחותיהם. אך בשטח מתברר כי כמו הצהרות רבות של הדרג המדיני, אין להן כיסוי עובדתי בשטח.

אתמול העבירה ישראל את גופות המחבלים ראאד ג'ראדאת שדקר חייל ופצע אותו קשה בבית ענון ומחמוד רנימאת שדקר אברך בבית שמש ופצע אותו בינוני, השניים התגוררו בכפרים סעיר וצוריף שבאזור חברון, הצעד מצטרף להחזרת גופות נוספות מספר ימים קודם לכן. ישראל מתכוונת להעביר עוד חמש עד שבע גופות מחבלים תושבי העיר חברון לרשות הפלסטינית, צעד שמתעכב נוכח הפרסום והביקורת.

ח"כ אורן חזן מהליכוד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שר האין ביטחון, שלא מופיע בפני ועדת החוץ והביטחון, לא נותן דין וחשבון לכנסת, ולא עושה חשבון לקבינט ומחזיר גופות מחבלים. חמור, עצוב ומקומם".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף בחריפות: "השבת הגופות בניגוד להחלטת הקבינט זהו צעד פסול שנועד לרצות את המחבלים. הוא בבחינת תשלום דמי כופר למאיימים על ישראל. כניעה מבישה כזו לאיומי הפלסטינים לא רק שלא תביא שקט אלא תביא רק להגברת הטרור".

גם סיעת המחנה הציוני מצאה לנכון לתקוף את הצעד: "שוב מתגלה הפער העצום בין ההכרזות הקולניות של ממשלת נתניהו לבין המעשים בפועל. גם במלחמה בטרור צריך מדיניות ברורה ועקבית. הזגזוג בעניין החזרת הגופות מעביר מסר של חולשה".

מאחורי הקלעים של הסוגיה מתנהלים ויכוחים מרים בתוך הממשלה, ובין ישראל לרשות הפלסטינית. ע"פ דיווחים שונים, ישראל מתנה את השבת הגופות בכך שלא תיעשה הלוויה המונית, טקס שהופך למנוף הסתה והתפרעויות. הרשות ומשפחות המחבלים מתחייבים ומפרים, או במקרים אחרים מסרבים כלל להתחייב.

כתבנו קובי פינקלר פירט הבוקר ב"מדברים אקטואליה" את העימותים סביב שולחן הממשלה. בעוד השר לביטחון פנים גלעד ארדן מוביל את המהלך למניעת החזרת הגופות, סובר שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר כי מדובר בצעד לא חיוני, שרק גורם להגברת גובה הלהבות ולהתמשכות המהומות. התוצאה האבסורדית משהו של הוויכוח, מגיעה בדמות ההבדלים במדיניות בין מחבלי ירושלים למחבלי השטחים.

בעוד שהמחבלים המזרח-ירושלמים נמצאים תחת אחריותו של השר לביטחון פנים, אוכף ארדן את החלטתו ולא מחזיר את גופותיהם, אחיהם לחרב הרצחנית מהשטחים, הנמצאים תחת סמכותו של שר הביטחון, מוחזרים למשפחותיהם, כמצוותו של שר הביטחון ולפי חוות דעתו על הצורך והתועלת שבצעד.



0 תגובות